Buy Bitcoins in Singapore now easy and fast

Binance Coin Mengalahkan Bitcoin dalam Membeli Frenzy; Harga Naik 100% WTD




 Iklan

Binance Coin bukan antara sepuluh cryptocurrency teratas pada awal tahun 2021. Tetapi beberapa tegar memompa kemudian, token yang menyokong salah satu pertukaran crypto terbesar di dunia, Binance, kini menjadi yang ketiga terbesar, hanya ketinggalan Bitcoin dan Ethereum dengan permodalan pasaran $ 41.89 bilion.

Pada minggu yang berakhir pada 21 Februari, kadar pertukaran BNB / USD telah melonjak 100 peratus. Pada hari Jumaat, pasangan ini mencatat rekod tertinggi baru pada $ 283.39 dalam kenaikan harga yang agak mengingatkan salah satu mania pembelian saham GameStop yang disokong oleh Redditors pada bulan Januari 2021.

 Binance Coin, BNB, BNBUSD, BNBBTC, BNBUSDT, cryptocurrency = "980" tinggi = "568

Binance Coin mencapai tahap rekod baru di tengah ledakan crypto yang berterusan. Sumber: BNBUSD di TradingView.com

Tetapi tidak seperti sekumpulan stok permainan video yang diketuai oleh massa yang ingin merosakkan dana lindung nilai, perhimpunan Binance Coin telah mendapat banyak berita optimis. Pada mulanya, peranannya yang semakin meningkat sebagai token utiliti – sejenis mata wang persendirian dalaman – di bursa Binance dan banyak usahanya nampaknya telah menarik minat peniaga secara beramai-ramai.

Dalam tinjauan semula, pengguna boleh membayar BNB sebagai yuran perdagangan di Binance Exchange. Mereka juga dapat menggunakan token untuk mengambil bahagian dalam penjualan token yang dihoskan oleh Binance Launchpad . Dan yang paling penting, BNB juga memberi kuasa kepada pertukaran terdesentralisasi Binance yang baru dilancarkan, platform yang tidak memerlukan pihak berkuasa pusat untuk menjalankan operasi yang berkaitan dengan perdagangan, termasuk pemeliharaan.

Mengantisipasi Permintaan Binance Coin

Laporan University of Cambridge yang dikeluarkan tahun lalu menunjukkan pertumbuhan pengguna crypto 200 peratus sejak tahun 2018.

Ia menyatakan bahawa lebih daripada 101 juta pengguna mendaftar dengan penyedia perkhidmatan cryptocurrency — seperti Binance — pada suku ketiga 2020. Memandangkan ledakan institusi baru-baru ini, yang dipimpin oleh MicroStrategy dan pelaburan berbilion-bilion Tesla di pasaran Bitcoin, para penganalisis menjangkakan keluk penggunaan crypto hanya akan tumbuh dalam beberapa hari mendatang.

"Tesla juga akan menerima [19659012] Bitcoin sebagai pembayaran, dan komitmen berani Elon untuk mempercepat penggunaan Bitcoin kemungkinan akan menghasilkan lebih banyak pengikut, ” menyatakan penganalisis di Weiss Crypto Ratings. "Sokongan dari orang terkaya di dunia semestinya terbukti sangat berpengaruh untuk maju."

Seiring dengan peningkatan penggunaan, pertukaran seperti Binance diharapkan dapat menarik lebih banyak pengguna, yang pada gilirannya dapat meningkatkan permintaan untuk token BNBnya. Sementara itu, pergeseran yang kuat ke arah kewangan yang terdesentralisasi dan kehadiran Binance dalam sektor tersebut bermaksud pertumbuhan lebih lanjut untuk token asalnya.

Setakat ini, peniaga bertaruh besar pada hasil seperti itu.

Kesalahan Pembetulan

Binance Coin berdagang di bawah risiko pembetulan harga yang besar, menurut pembacaan Relative Strength Indicator pada carta jangka masa yang lebih besar. Pengintipan momentum menunjukkan BNB / USD sebagai instrumen overbought yang bermaksud ia memerlukan peneutralan oleh beruang cepat atau lambat.

Walaupun begitu, euforia di seluruh sektor cryptocurrency, dipimpin oleh penggunaan Bitcoin yang semakin meningkat di Wall Street, tidak peduli dengan apa yang dikatakan oleh penunjuk teknikal. Satu-satunya persoalan adalah sama ada cryptocurrency utama dapat menangani dirinya pada tahap baru. Sekiranya tidak, pembetulan harganya dapat menimbulkan masalah bagi seluruh pasaran crypto, seperti seperti yang berlaku pada tahun 2018 .



Source link

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments