Buy Bitcoins in Singapore now easy and fast

Bitcoin Meneruskan Kemerosotannya: Petunjuk Menunjuk Pembetulan Lebih Lanjut




 Iklan

Harga Bitcoin kekal hampir 10% di bawah paras tertinggi baru-baru ini, kerana cryptocurrency utama terus merosot setelah penjualan awal minggu lalu. Sejak mencapai tahap tertinggi baru $ 61k, BTC terus menghadapi tekanan ke bawah, melayang di sekitar tahap harga $ 54,000. Turun naik minggu lalu telah mengakibatkan lembu kehilangan hampir $ 2.6 bilion dalam pembubaran, menurut ByBt .

Memahami Tindakan Harga Terkini Bitcoin

Terdapat dua pemangkin utama yang menyebabkan penurunan besar pada minggu lalu dari $ 61,000 , salah satunya ialah pemerintah India mencadangkan rang undang-undang untuk melarang semua penggunaan cryptocurrency secara peribadi di negara ini. Sebab lain adalah kerana laporan yang mendakwa bahawa 18,961 BTC mengalir ke pertukaran crypto Gemini.

Dengan Bitcoin yang diduga bernilai $ 1 bilion dibuang, para pelabur dan spekulator mula mengambil untung dalam jangkaan penjualan yang lebih tinggi. Walau bagaimanapun, ini kemudian terbukti salah kerana pemindahan ternyata bersifat dalaman.

Sejak itu, Bitcoin gagal melambung tinggi di atas $ 60,000 dan meneruskan aliran menurun di samping pasaran ekuiti. Dengan pemeriksaan rangsangan kurang memberi kesan daripada yang dijangkakan sebelumnya, aset digital tidak dapat memperoleh momentum menaik untuk menguji semula tahap tertinggi sepanjang masa.

Pembetulan Lebih Besar Akan Datang

Ada kemungkinan Bitcoin akan mengetepikan pembetulan kecil ini dan meneruskan kenaikannya. Walau bagaimanapun, penunjuk penting menunjukkan bahawa cryptocurrency mungkin akan mencapai puncaknya tidak lama lagi. Petunjuk RHODL, yang diberikan sebagai nisbah antara pemegang jangka pendek (1 minggu hingga 1 bulan) dan pemegang jangka panjang (1 hingga 2 tahun), terus meningkat sepanjang tahun lalu.

Penunjuk telah terbukti berkesan untuk mengenal pasti harga tinggi setiap kitaran makro Bitcoin masa lalu. Apabila pasaran menghampiri puncak kitaran, penunjuk memasuki kawasan merah yang kritikal. Ini jelas berlaku pada tahun 2013 dan 2017, di mana Bitcoin mengalami kerugian besar.

Walaupun tahap RHODL semasa menunjukkan bahawa Bitcoin belum terlalu banyak digunakan, ia pasti semakin dekat SOPR Pemegang Jangka Panjang saat ini menunjukkan bahawa Bitcoin berada pada tahap yang sangat menyerupai puncak kedua pada tahun 2017 sebelum kemalangan – yang bermaksud bahawa puncak tempatan mungkin dalam masa terdekat.

 Imej unggulan dari UnSplash 





Source link

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments