Buy Bitcoins in Singapore now easy and fast

Cardano Mencapai Tinggi Sepanjang Masa, Menjelang Ethereum dalam Volume Transaksi




 Iklan

Hari ini telah menjadi hari monumental bagi Cardano. Terperangkap dalam pasaran bull crypto baru-baru ini, tokennya, ADA, mencecah harga tinggi sepanjang masa baru $ 1.38 petang ini. Ini menandakan peningkatan sekitar 2600% sepanjang tahun lalu, seperti yang dijejaki oleh Messari .

Sebenarnya, tonggak ini membawa lebih banyak berita baik untuk platform kontrak pintar. Selama 24 jam terakhir, lonjakan minat Cardano telah menjadikan jumlah urus niaga dalam rangkaian menjadi $ 19,8 Billion, melambung tinggi Ethereum $ 13,2 bilion dan kedua setelah Bitcoin pada $ 27.2 bilion.

Semua aktiviti ini telah menjadikan cap pasaran ADA telah melampaui BNB dan USDT ke tertinggi ketiga di pasaran, di belakang Bitcoin dan Ethereum.

Pada mulanya dikeluarkan pada tahun 2017, Cardano dicipta oleh Ethereum Co-Founder Charles Hoskinson melalui syarikatnya Input Output Hong Kong (IOHK) dan Cardano Foundation. Walaupun sebelumnya dia telah menyatakan sikap tidak peduli terhadap nilai ADA, Hoskinson nampaknya meraikan pencapaian Cardano di Twitter:

Cardano sebagai Platform Kontrak Pintar

Kejayaan Cardano baru-baru ini mengejutkan kerana kekurangan projek besar yang menggunakan blockchain. Walaupun telah melampaui Ethereum dari segi jumlah transaksi, Ethereum tetap jauh lebih popular berkaitan dengan aplikasi berasaskan blockchain. Ini menimbulkan persoalan, adakah Cardano akan dapat mengekalkan kejayaan ini tanpa dApps untuk mengesahkannya sebagai platform untuk pembangun?

Namun, kekurangan aplikasi utama Cardano akhirnya boleh berubah kerana publisiti ADA yang baru-baru ini dijalankan. Kekurangan volume Cardano sebelumnya mungkin bertindak sebagai penghalang kepada pembangun yang mencari platform untuk aplikasi mereka, akhirnya tertarik dengan populariti rangkaian Ethereum yang dijamin.

Sebagai alternatif, pembangun mungkin juga mempertimbangkan Rangkaian Pintar Binance (BSC) yang serasi dengan EVM, yang telah menemui kejayaan baru-baru ini dalam bidang kontrak pintar. BSC tetap terkenal kerana popularitinya dengan aplikasi yang lebih besar baru-baru ini walaupun cap pasaran jauh lebih rendah daripada Cardano.

Kenaikan harga yang luar biasa ini dapat bertindak sebagai penyelesaian kepada senario "ayam dan telur" kekurangan dApps kerana jumlah yang lebih rendah dan populariti, dan kekurangan jumlah dan populariti kerana kekurangan dApps utama di rangkaian Cardano. Pasar lembu ini mungkin meletakkan bukan hanya nilai masa depan ADA yang dipersoalkan, tetapi penggunaan Cardano pada masa depan sebagai platform kontrak pintar.

Pada masa penulisan, ADA masih berada di bawah ATHnya dan terus stabil, meningkat 34% berbanding 24 jam yang lalu. Jumlah urus niaga terus meningkat kerana ADA tidak menunjukkan tanda-tanda mundur.

 Imej Pilihan dari Unsplash 





Source link

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments