Buy Bitcoins in Singapore now easy and fast

Facebook Memperkenalkan Wallet Untuk Pseudo-Cryptocurrency 'Libra'


Facebook akhirnya melancarkan penawaran cryptocurrencynya, mendedahkan dompet penjagaan dan membuat tuntutan mencurigakan mengenai apa yang memberi nilai kepadanya.


Facebook Untuk 'Make Money Better' Sebagai Crashes Laman Web

Digelar 'Calibra' Koin Facebook, yang akan dikenali sebagai 'Libra' sejajar dengan petunjuk sebelumnya yang muncul di akhbar dalam beberapa minggu kebelakangan ini.

Gagasan media sosial menggambarkan Libra sebagai "cryptocurrency baru yang akan menghasilkan wang yang lebih baik untuk kita semua." Calibra masih dalam pembangunan dan belum lagi hidup.

"Bayangkan jika wang tunai menjadi digital," laman web rasmi Calibra – yang sejak itu terhempas – dibaca.

Bayangkan jika lebih ramai orang mempunyai lebih banyak akses kepada ekonomi global. Bayangkan mata wang global baru di rangkaian global baru. Kami fikir ini adalah bagaimana wang perlu.

Sebagai Bitcoinist Skim cryptocurrency Facebook sentiasa diberi perhatian untuk mengelilingi pembayaran lintas platform atas pelbagai produknya.

Bahan peluncuran dompet muncul untuk mengesahkan ini, syarikat itu memberikan penggunaan huruf pengirim "cara anda menghantar mesej atau foto."

Laman web ini mempunyai logo produk afiliasi WhatsApp dan Messenger.

"Libra dibina di atas blok roket yang selamat, berskala, dan boleh dipercayai dan direka bentuk untuk membantu membawa orang di mana-mana akses yang sama kepada perkhidmatan kewangan," deskripsi laman web berterusan.

Selaras dengan komen dari para eksekutif, Libra sendiri sememangnya akan menjadi stabilcoin, yang disokong oleh "aset" belum tentu yang mungkin akan banyak mata wang fiat.

"… Libra disokong oleh rizab aset sehingga nilai tetap stabil, "kata Facebook berterusan.

Mengenai likuiditas, laman web itu mengatakan Libra "dengan mudah boleh dikirimkan kepada siapa saja dan ditukarkan ke dalam mata wang tempatan."

Libra Membawa KYC, Jagaan dan Kekurangan Kepercayaan

Pelancaran datang lebih cepat daripada yang dijangka, dengan khabar angin sebelumnya mendakwa ia akan sekurang-kurangnya 2020 sebelum produk melanda pasaran. Facebook telah menghadapi kritikan terhadap rancangannya, kebimbangan yang semakin meningkat selepas senarai rakan kongsi Libra pergi ke umum minggu ini.

Termasuk syarikat-syarikat seperti PayPal, pengulas menonjolkan kemungkinan berkongsi data, manipulasi dan penganiayaan pada skala utama, dengan pengguna internet yang berpotensi menghadapi larangan untuk melakukan transaksi secara online untuk pelanggaran.

PayPal dan Visa adalah antara mitra yang bersetuju membayar $ 10 juta untuk menjalankan nod Libra.

Walau bagaimanapun, laman web ini telah lama hidup, bagaimanapun, angka cryptocurrency mengulangi keperluan untuk berhati-hati.

"Calibra adalah dompet digital * penjagaan *. Pengguna tidak akan menguruskan kunci. Ia dimiliki sepenuhnya oleh Facebook, dan mungkin akan menjadi cara utama orang menggunakan Libra, token, "pemaju Udi Wertheimer menulis di Twitter, sambil menambah siapa pun pengguna harus mendedahkan identiti mereka sebelum menggunakan duit syiling.

Juga menyebabkan kebimbangan adalah penjelasan Facebook tentang apa yang memberikan nilai cryptocurrency.

"Cryptocurrencies dibina di atas teknologi blockchain, dan nilai cryptocurrency bergantung pada jenis blockchain yang dibina," katanya.

Wertheimer menggambarkan penjelasan sebagai "sangat bodoh."

Sementara itu, pengundian yang dijalankan oleh pengarah aset digital VanEck, Gabor Gurbacs mendedahkan hampir 80 peratus responden tidak akan mempercayai Libra lebih daripada alternatif berasaskan bank.

Adakah anda menggunakan Libra? Marilah kita ketahui di komen di bawah!


Imej melalui Shutterstock



Source link

Hinterlasse einen Kommentar

avatar
  Subscribe  
Notify of