Buy Bitcoins in Singapore now easy and fast

Menjelaskan lonjakan Binance Coin (BNB) DOT, XRP, dan Litecoin




 Iklan

Token BNB Binance telah melonjak lebih dari 860% pada bulan lalu untuk mencapai kedudukan cryptocurrency terbesar keempat dengan cap pasaran.

Binance Coin's Rise to Prominence

BNB secara historis telah ditawarkan oleh Binance sebagai token utiliti untuk potongan harga perdagangan di platform mereka. Namun, dengan peluncuran Binance Smart Chain pada bulan September 2020, ia telah menjadi pesaing berpotensi serius dengan Ethereum di ruang DeFi.

PancakeSwap dan Venus, kedua-dua pertukaran terdesentralisasi yang beroperasi pada rantaian pintar Binance, telah meningkatkan jumlah nilai mereka dengan cepat menjadi $ 3.4B dan $ 3.9B mengikut Defistasi masing-masing. Sebagai perbandingan, UniSwap dan Aave yang jauh lebih mantap masing-masing berharga $ 4.4B dan $ 3.4B.

TVL di Binance Smart Chain menggambarkan gambaran yang benar-benar menarik tentang mana pengguna ekosistem ingin turut serta, dengan hampir keseluruhan modal PancakeSwap dan Venus masuk dalam empat bulan terakhir berbanding Aave dan dua UniSwap + tahun beroperasi di ruang angkasa.

Dari perspektif pembangunan, Binance Smart Chain mudah disatukan dengan projek-projek Ethereum (menjadi blockchain serasi 100% EVM). Oleh itu, ada potensi berterusan agar strategi pertanian hasil berdasarkan ERC-20 dapat dilaksanakan dengan mudah di BSC.

Dengan kenaikan harga token yang begitu pesat, banyak pelabur ragu-ragu terhadap prospek harga token di masa depan. Tetapi semakin lama bayaran gas Ethereum tetap tinggi bagi pengguna rata-rata untuk melakukan pertukaran dan pertanian, semakin banyak modal akan mengalir dari ekosistem Ethereum DeFi ke ekosistem Binance – memberikan tekanan ke atas pada harga token BNB.

Bayaran BNB ~ $ 0,20 untuk melakukan pertukaran di Pancake jauh lebih rendah daripada $ 50 yang hampir diperlukan untuk pertukaran dan memberikan kecairan di UniSwap. 40000000000 BNB vs cap pasaran 1 $ 88 bilion Ethereum mungkin menunjukkan bahawa token Binance masih perlu dihargai memandangkan ia mencapai matlamatnya untuk menjadi alternatif yang lebih layak untuk Ethereum.

Awas Ethereum

Namun, pelabur BNB harus berhati-hati dengan perkembangan ETH 2.0, dengan bayaran gas yang jauh lebih rendah dan kesesakan rangkaian yang dijanjikan di peta jalan laman web Ethereum.

Sekiranya ETH 2.0 dapat melakukan ini dengan segera, Binance Coin kemungkinan akan melihat penurunan harga jangka pendek yang besar sebagai reaksi, kerana ETH masih jauh lebih tertanam dalam ruang DeFi baik dari perspektif teknikal dan pengetahuan umum.

Sifat BNB yang lebih berpusat juga merupakan kemungkinan penyebab kebimbangan terhadap token, dengan Binance memegang sebahagian besar token Binance menurut penyedia data crypto – dan seterusnya mengendalikan sebahagian besar 21 nod pengesah.

Sekiranya undang-undang kerajaan atau penguatkuasaan kewangan menargetkan Binance secara langsung, token asli Binance kemungkinan akan menurun dari paras tertinggi bulan ini ke paras terendah beberapa tahun yang dilihat pada tahun 2018.

 Imej Pilihan dari Unsplash 



Source link

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments