Buy Bitcoins in Singapore now easy and fast

Visa untuk Menerima Cryptocurrency untuk Penyelesaian Pembayaran




 Iklan

Menurut Reuters Visa hari ini mengumumkan bahawa ia akan mula menerima cryptocurrency USD Coin (USDC) untuk menyelesaikan transaksi di rangkaian pembayarannya. Langkah gergasi fintech bertepatan dengan penerimaan institusi mata wang digital yang semakin meningkat. Syarikat itu telah melancarkan program pembayaran perintis dengan Crypto.com, dan merancang untuk melancarkan perkhidmatannya kepada pelbagai rakan kongsi akhir tahun ini.

Langkah baru-baru ini Visa tidak mengejutkan, kerana peniaga pesaing seperti MasterCard mula menggunakan potensi penggunaan cryptocurrency awal tahun ini. Kembali pada pertengahan Februari, MasterCard mengumumkan rancangannya untuk memasukkan cryptocurrency ke dalam infrastruktur pembayaran digitalnya, dengan menyebut bahawa token digital ini akan menjadi "bahagian penting dalam dunia pembayaran." Untuk memanfaatkan pangkalan pengguna crypto yang semakin meningkat yang selama ini tidak disedari selama bertahun-tahun, Visa akan berusaha mendapatkan pijakan awal di pasaran pembayaran cryptocurrency.

Visa Mengikuti Tesla dalam Menjalankan Nod Cryptocurrency Sendiri

Awal minggu lalu, Ketua Pegawai Eksekutif Tesla Elon Musk tweet bahawa pelanggan boleh membeli kenderaannya menggunakan Bitcoin – satu kejayaan dalam penggunaan cryptocurrency dalam perdagangan. Namun, yang sangat mengejutkan mengenai pengumuman ini adalah kenyataan bahawa Tesla tidak akan menukar pembayaran Bitcoinnya menjadi fiat . Sebagai gantinya, ia akan ditambahkan secara langsung ke rizab Bitcoin yang meningkat $ 1.5 bilion pada kunci kira-kira.

Mengikuti Tesla, Visa mengumumkan bahawa ia juga akan menggunakan blockchain Ethereum (ETH) untuk menjalankan nodnya sendiri. Ini menghilangkan keperluan untuk menukar pembayaran cryptocurrency menjadi mata wang fiat, yang kemungkinan akan mengurangkan bayaran untuk pelanggan dan peniaga.

Syarikat juga menyatakan bahawa ia telah bekerjasama dengan bank aset digital Anchorage untuk menjalankan alamat Ethereumnya. "Kami melihat peningkatan permintaan dari pengguna di seluruh dunia untuk dapat mengakses, menahan dan menggunakan mata wang digital dan kami melihat permintaan dari pelanggan kami untuk dapat membina produk yang menyediakan akses tersebut untuk pengguna," kata Cuy Sheffield, Ketua Crypto di Visa.

 Gambar pilihan dari UnSplash 





Source link

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments